Záróaktus
2019. május havának 16. napján, egy kézhez-kapott bírósági
Ítélettel,
kiderült
– azazhogy véglegesedett;
merthogy ilyen-irányba vivő lépést többet magam sem
nem kezdeményezek sem nem teszek –
hogy a jelen apparátus-beli elrendezések mellett megkérdőjelezhetetlen
(már amiatt is merthogy: „fellebbezésnek helye nincs”)
hogy a jelen apparátus-beli elrendezések mellett megkérdőjelezhetetlen
(már amiatt is merthogy: „fellebbezésnek helye nincs”)
vereséget
szenvedett
az
a kísérleti próbálkozás[1], amellyel az
Országh-féle Vízgazda-rendszer[2] talán
legközpontibb fontosságú elemét adó vízkezelési-elrendezés[3] büntetlen megvalósíthatósága
irányában folytattam, több éven keresztül.
Igaz,
ez a mindinkább védekezésbe-kényszerített küzdelemmé alakuló józan és időszerű próbálkozás
fokról-fokra egyre felismerhetetlenebb alakot öltött az egyébként a
kísérletemet nyomonkövetni szándékozók számára – ám e kéretlen deviáció nem az
én hibámból vezetett mind alamuszibb egyszersmind ördögibb kacskaringókhoz.
Először a józanésszel még fülön-fogható „talajterhelési-díj”
csírájából indult az ellehetetlenítés, mely mindenestül átugorva az igazolás
fázisát azon melegében adóbírsággá
lényegült. Az általam – kutató-vegyészi tudásommal, odafigyeléssel,
költségekkel – a paragrafus-kurkászók orra alá dörgölt bizonyítékokat (a jog
dohos árkusait böngészve inkább) rendre elégtelennek bélyegezve: merthogy azok
nem igazodnak a bevasalandó és egyedül üdvözítőnek kikiáltott törvényi
előírásokhoz.
azaz:
· totális ütközéseit
a megalapozott természettudományos ismeretekkel,
· tarthatatlan
logikai bukfencek és elemi hiányosságok sorozatát,
· alapvető társadalmi
normák hetyke felrúgását,
· beleértve a bírák
által is kötelezően követendő Alaptörvényben
rögzítettekkel való világos ütközéseket
minden
eddigi hatósági beadványomban egyre részletesebben és mélyebbre-ásóan
elősoroltam.
Majd abban a fázisban táncikált sűrű
levélváltásokkal bő másfél éven át az ügy, mely azt lovagolta: vajon egyáltalán
„ügyfél” vagyok-e abban az ügyben,
melyet a saját-birtokú telkünkön a feleségemmel együtt folytatott szimpla
élettevékenység róna szerintük terhelőleg a talajra? E jelentős huzavona végén
nagy keservvel kisikerítették hogy előttem ez a kapu is zárva: mivelhogy a
feleségem nevére érkezik az a vezetékesvíz-számla, amelyhez azután adminisztratíve
minden-de-minden csomósodik.
Így történt, hogy ezen előzetes próbaszerű
földbedöngölésemet követően – ám a teljeskörű felhatalmazott kényszerűen
elfogadott státuszának a kiharcolása után – tárgyaláson szembesülhettem e
nemkívánatos metamorfózisok hálójában a feleségem adóhátralékra alapozott pénzbüntetése
megvilágításával; melyet egyébként már jóelőre be is hajtottak tőle,
nyugdíj-levonások formájában. Mégpedig abban az erőt-felőrlő elrendezésben,
amely a vitatott talajterhelés tényét naptári-évekre szabdalja fel,
különválasztva és ezzel megsokszorozva az amúgyis értelmetlen ügyeket: hiszen „minden adóév külön-külön adóköteles”.
[Erre a kitételre érdemes odafigyelni – később visszaidézni!]
Most nem megyek a részleteibe hogy az első
ilyen per hogyan s miként veszett el. Elég legyen itt hozzá az a néhány adalék[5] hogy:
· A későbbi (2016.)
adóévhez kapcsolt ügy megelőzte a korábbit (2014. és 2015. évek).
· A tárgyalótermi
trón magasából az ügy követése során olyan sületlenségek hangzottak el mint: „az ivóvízben keletkező
szulfát…”
· A hadaró verbális Ítélet egészen más tartalmú volt mint a
30 napon is túl írásba-rögzített. Ám mindkettő érintés nélkül átlépett minden
kardinális érvem felett: arról a biztonságossá tett sámliról vegzálva az elmét,
miszerint „környezetszennyező”=MINDEN. Dacára, hogy e fogalmak
különbségtételére még a hevenyészett de hatályos törvényi-szöveg is kimutatható
megkülönböztetéssel él, ám az ítélethozó e sámliról a fejünkre olvasva annak az
ellenkezőjével operált.
· S mindezt –
valójában ennél sokszorta többet, erősebben irritálókat is – egy gondosan
kimunkált csomagban az Alkotmánybíróság elé terjesztettem;
ahonnan az 2 ízben is azzal az indokkal jött vissza hogy a „beadványom a befogadási kritériumokra nézve
elégtelen, vizsgálata tehát automatikusan ejtetik”. [Ez, ugye, egy „nagy
szabadsági-fokkal” alkalmazható klauza, mely az ottani magaslatokon igencsak
könnyűvé és fakultatívvá teszi a „munkát”.]
Mindezek
lezajoltával, midőn nekem (a már levezényelt „tök-azonos” ügy vereségével a hátam
mögött) megítélésük szerint nem maradt semmi mozgásterem, érkezett sumákul az
értesítés: Ki lett tűzve a korábbi-időszakhoz köthető ügy tárgyalási
ideje.
· Nem máskorra mint
az ügyben elsőrendű érintettként számontartott feleségem születésnapjára.
[Mondanom se kell: személyi-adatainak immár előzetes birtokában.]
· Reggeli 8:30
időpontra: amikor tudvalevő hogy Dégről tömegközlekedéssel Veszprémbe érkezni
lehetetlenség.
Írtam
hát egy válaszlevelet, melyben azonban a fő érvem valami egészen más volt.
Mégpedig az, amit az előző (2016. évet tárgyaló) vereségből joggal meríthettem.
A vonatkozó részlet:
Maga a
tárgyalás egyébiránt okafogyott.
Indoklás:
Az Önök
hivatalának égisze alatt nemrégiben érintettségünkkel lezajlott tárgyalás,
mely a 2016. évvel kapcsolatos talajterheléshez kötött ügyet kísérelte meg
körbejárni, ítélete [11.K.27.416/2018/23.] 2. oldalán alulról a 3. sorától
(az ügyben
ekkor alperes FMKH álláspontját
idézve) így
fogalmaz:
„adókötelezettségnek az adózó az Art.
rendelkezése szerint adóévenként köteles eleget tenni, mely mind a bevallási,
mind a befizetési kötelezettségre alkalmazandó.”
Melyet, mint az FMKH „védiratát” elemezve, szó szerint meg is ismétel (4. oldal 1. sortól).
S melyet maga az ítélethozó
harmadszor is papírra vet (8. oldal 5. sortól), azzal a
rávezetéssel, hogy „a bíróság az alperesi érvelést elfogadva”
ugyanezen álláspontot tudta mértékadóul venni.
Ezen
eltökélt ragaszkodás szelleméhez igazodva mára könnyű átlátni, hogy a most
Önök elé került ügy – mely tehát KETTŐ
(a 2014. és a 2015.) adóév át nem gondolt összevonásával járta meg eddig mind
a bevallási-fázishoz köthető „ellenőrzésnek” nevezett mind a befizetést-kicsikaró
előzetes-végrehajtási fázist, úgy a kezdeményező Dégi Önkormányzatnál mint a
fellebbezésünket ókumláló FMKH-nál,
a fentebb nevezett ítélet hatályos törvényi alapokra támaszkodó citált
indoklásával szembemegy.
Ehhez igazodóan – nehogy a törvénytelen
eljárások zuhatagából nemkívánt következmények háramoljanak a tételekben
érintett felek bármelyikére is – az Önök által kitűzött tárgyalás, teljes
anyagával együtt, semmisnek nyilvánítandó, azzal az esetleges útmutatással az
érintettek számára, mely a már citált fogódzókhoz igazodik.
|
No.
Hát ezt a bekínált gubancot odafönn úgy lovagolták meg – erről szól a tegnap
kézhezvett levél – hogy helyette, a képességeikhez igazodó önbelátással,
szamárra ültek. Ahonnan megfellebbezhetetlen Ítéletük ekként sorakoztatja döccentve az agyuk-kiizzadta sorokat:
„Az április
5-én beérkezett kérelem alapján az
április 11-i tárgyalást a bíróság már nem
tudta elhalasztani, a beadványt tartalma alapján nem lehetett a keresettől elállásnak tekinteni, így a
tárgyalást megtartotta és ítéletet hozott.” Egyetlen mondatban ennyi
kutyulás már akár a szellemi-fogyatékosok párbajában, akár a fehér-galléros
bűnözők közt is párját ritkító teljesítmény.
1.)
A legsúlyosabb
vétek:
Nemlétezőnek tekintette éppen a megakasztásra betálalt indokot: Kettő adóév egy
ügybe pakolva, szemben a korábbi Ítéletük
indoklásával.
2.)
A taláros
kettős-mérce:
11-5=6 nap e szférákban nem elegendő ahhoz hogy
lemondják az alperes felé a tárgyalást. (A közölt tartalom felfogásáról nem is
beszélve.)
Ugyanakkor: Egy
betörő támadásával szemben a magát/birtokát védekezni-kényszerülő ellen
indított eljárásban pedig akár évekig forgatják rágni képtelen értelmükkel azt
az elvárást, miszerint a betörőn kártételt ejtő delikvens, az őt ért váratlan
támadás pillanatában, a védekezés sürgető hatása alatt, nem gondolta kellő
alapossággal át a cselekedetét.
3.)
A rovásunkra
bevethető szabad mismásolás: Mosakodással a „Keresettől való nem-elállás” homályos
szűkszavúságával áll elő, holott nem ez az alapkérdés. Hanem az,
hogy az adóévek összevonása miatt az ügy
kezdettől fogva eldobásra kárhoztatott – melyet épp ugyanebből a Hivatalból nemrégen hozott Ítélet támaszt akaratlanul is alá. Tehát
szó sem volt a figyelmeztető beadványomban „kérelemről”.
Ezen
pillérekről, ezért az általuk önként vállalt szamaragolásért, kötelez bennünket
az Ítélet (a tőlünk már előzetes-végrehajtással
bevasalt 150 ezer Ft fenti-vonzatú adóbírságon túl)15 eFt „eljárási illeték” valamint 12.5 eFT „perköltség” megfizetésére. Az utóbbi
tétel indoklásánál megvillan a pitiánerség és a pofátlanság is: „az alperesi nyilatkozatot
jogtanácsos készítette és a per tárgyalásán is rész vett. A perköltség magában
foglalja az alperes által igényelt útiköltséget is.” Nem állíthatom
ennyiből biztos talajról, hogy ha ezt az előzékenységet az alperes előre tudja,
akkor nem bérel-e az odautazáshoz helikoptert inkább, de az alábbi rögzíthető.
A 2016. év ügyéhez kötött, 2018. év végefele zajlott tárgyalások egyik
fordulójában sem jelent meg ugyanezen „alperesi
nyilatkozatot készítő jogtanácsos”, mégis megítélték neki és kivetették
ránk a zsebébe-vándorló „perköltséget”.
[És ugyan milyen legális elrendezéssel adja ki „gebinbe” azt a munkát az
alperes FMKH, amelyet amúgy az ott
dolgozó jogvégzettek készítettek, és már emiatt is nekik kellene azt hivatalból
megvédeniük?]
Aki
afölött dilemmázna, mi értelmes célja lehet az újrakezdéssel
megismételendő lépéseknek, annak röviden utalok ezekre:
1.)
Az eddigiek érvénytelenítése magában kell foglalja a rajtunk
előzetes-végrehajtással kicsikart, adóbírsággal-növelt pénzösszeg visszaszolgáltatását.
2.)
Az újraindított eljárásnál módomban állna élni azon akkreditált
mérési-eredmények próbaszerű
benyújtásával amelyeket a Wessling
Kft-vel végeztettem, és amelyek meggyőzően bizonyítják hogy a „környezet
szennyezéséért” – ha az összevetés alapján kell essék a választás – nem a
háztartásunk a felelős hanem a büntetlenül nagyban operáló szennyvízipar.[6]
3.)
Ennek kapcsán demonstráltan
lelepleződne az, hogy mindhiába a tudományos-megközelítésű mérések
garmadája, azokat a hatályos törvények alapján nem lehet figyelembe venni; mert
a szolgáltatandó-adatok a folyvást fejünkre-olvasott béna paragrafusok mereven-rögzített
és rendkívül sajátos (a valósághoz, a tudáshoz, az értelemhez sehogyan se
köthető) követelményrendszeréhez kellene a legpasszentosabban igazodjanak.
4.)
Ezen „kártya” jobb-időkre begyűjtését követően, a megfellebbezhetetlen
erőszaknak engedve, ezúttal további vita nélkül befizetnénk a kikalkulált „talajterhelési-díjat”, amelyre így legalább
nem rakódna +50% adóbírság.
[Ezt amiatt is célszerű meglépni, mert a szintén kötelezően felmutatandó „vízjogi engedély” egy olyan további
zsarolási pont felénk, amelynek a polgár amúgy sem tud eleget tenni: a megadása
a talajterhelési-díj behajtásában
érdekelt önkormányzat hatáskörébe tartozik, aki bolond lenne önmaga ellen önként
gólt rúgni.]
5.)
Az 1.) alatti érvénytelenítés hozadéka lenne az is, hogy nincs a tárgyaláshoz köthető és
kirovással behajtható „illeték” és „perköltség”, hiszen tárgyalni sem
volt mit. Ez viszont – mint a fentiek mutatják – bántóan ellenkezne azzal a
mélyen-munkáló vezérelvvel, mely szerint aki a Hatóság labirintusába egyszer bemerészkedik, abból annyit kell ott
kifacsarni amennyit csak az asztalukhoz-láncoltak találékonysága megenged,
egészen addig amíg a menekülés vágyától hajtott szerencsétlen meg nem találja a
kijáratot, s a pusztába visszavonulva praktikusan nyoma vész.
A
krónikás hűségéhez tartozik beismernem, hogy e friss Ítélet elolvasása érlelésekor szerteágazó vágyak füzére vonult át
agyamon. Kezdve a klasszikus irodalomból vettől („Ha nem túlhajtott ez óhaj, a ragya verje ki minden…”, L. Sterne:
Tristram Shandy úr élete és gondolatai) egészen az életerős
népi-megnyilvánulásig („A Jóisten bassza
rájuk a Temetőkaput!”, egyetemi-évfolyamtársam földművelő apjától).
Lehiggadva másnapra csöppet, a
tapasztalataimmal összhangba-hozható iránymutatásokat az alábbi, szalon- és
nyomda-képesebb sarkításban fogalmaznám meg az utókornak:
Miként a tudományoskodó „szakemberek” hegynyi szemetét is mind
a feledés kútjába kellene vágni, hogy végre az elhivatott kevés tudós
munkájának a gyümölcse mutassa az irányt, akként kellene a törvényesség
látszatával tetszésük szerint operáló, a fejünk felett
kérdőrevonhatatlanságuk biztonságából basáskodó jogi-aktoroktól is alapos
eltakarításukkal szabadulni.
Annak okáért, hogy ezek megtétele után, végre ismét a
Természet törvényeit elsődlegesnek elismerve és azokhoz igazodva élhessük életünket;
a velünk született igazságérzet újrakristályosodó, salak- és sallang-mentes
gyémántja csillogása igaz támaszában.
|
Mindezekkel lezárni kívánom azt a
folyamatot, mely során aktív kapcsolatot kerestem a „törvény szolgái” álruháját
jólfizetetten viselő bádogistenekkel. Mely nem zárja ki, hogy e kényszerű
kapcsolatból származott anyagokat a dokumentáló erejüknél fogva beépítem abba a
történetbe, melynek címként várhatóan a „Polgárháború a Vízért” nevet adom, s melyen mostantól kezdve
erőmtől-időmtől engedve dolgozom.
[Előzetes
érdeklődés, vételi-szándék mellétevésével – nem
haszonszerzés céljából, hisz a „megtérülés” előző könyvemnél is eleve vastagon
ráfizetésesnek bizonyult – valamelyes motivációul szolgálna, ha e
feldolgozásra váró szennyes dzsungel érthetőre simításában nagy undoromban
el-elakadnék. (vegyesz.a.gaton@gmail.com
címre)]
Dég, 2019.
május 17. Fuggerth Endre
[1] A próbálkozás bizonyos folyamatait
felmérni-célzó mélyebb betekintés:
Kísérlet (https://szennyviztisztitas.blogspot.hu/p/kiserlet.html)
Kísérlet (https://szennyviztisztitas.blogspot.hu/p/kiserlet.html)
[2] VÍZÖNELLÁTÓ: Hogyan
függetleníthetjük magunkat a városi vízellátástól és a szennyvízcsatorna
hálózattól?
[4] Ezekből bőven eleget feltár a T/Örvény (https://szennyviztisztitas.blogspot.hu/p/torveny.html); de a listát könnyűszerrel
bővítettem az időben utána-következő Hatósági-találkozásaimkor
. (Ez utóbbiakat precízen a majdani „Polgárháború a
Vízért” kötetben.)
[5] Némely kardinális rész
szóról-szóra „élvezhető” a Könyv (https://szennyviztisztitas.blogspot.com/p/konyv.html) „A Gócpont” részében.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése